Tel.Telefonisch boeken? 0031 53 - 230 36 55
Klantenservice Algemene voorwaarden en COVID-19 informatie

Algemene voorwaarden en COVID-19 informatie

COVID-19 INFORMATIE / KOSTELOOS ANNULEREN

Informatie over in Oostenrijk geldende maatregelen bij hotels, gastronomie en vrijetijdsfaciliteiten vindt u hier: https://www.sichere-gastfreundschaft.at/

Indien accommodaties door corona toch weer gesloten worden en hierdoor vakanties worden geannuleerd zorgen wij er voor dat onze klanten hun geld niet kwijt zijn. U krijgt dan de volledige reissom retour op uw bankrekening. Altijd, zonder voorbehoud.

Indien u niet af kunt reizen doordat een bestemming code oranje heeft gekregen, krijgt u bij annulering tot 2 dagen voor uw aankomstdatum 100% van uw reissom als reistegoed door middel van een voucher of u kunt kosteloos omboeken naar een latere datum. Dit geldt voor zowel voor zomer- als wintervakanties. Uitgezonderd hierop zijn Vakantiepark Kirchleitn, Gerlos Alpine Estate, Residence Zillertal en Residenz Drachenstein. Hier kunt u tot 22 dagen voor uw aankomstdatum kosteloos annuleren/omboeken in geval van code oranje.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN BERG EN MEER

Berg en Meer Alpenvakanties hanteert de voorwaarden gesteld door de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen). Deze vindt u onder onder volgende link.

https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van deze website met betrekking
tot de overeenkomst tussen Berg en Meer (K.v.K. 56145551), hierna te noemen: Berg en Meer, en de reiziger, tenzij daarvan nadrukkelijk en schriftelijk door partijen is afgeweken. 

Berg en Meer is een reisaanbieder (reisbemiddeling) die reizen aanbiedt naar de Alpenlanden als agent-tussenpersoon. De opdracht behelst de overeenkomst tussen reiziger en Berg en Meer, waarbij Berg en Meer zich jegens de reiziger verbindt overeenkomsten tot stand te brengen tussen de dienstverlener(s) en reiziger.

Annuleringsvoorwaarden Berg en Meer Alpenvakanties:

* Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling van 10% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 42e kalender dag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: 35% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: 40% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: 50% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: 75% van de reissom;

* Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de 3e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: 90% van de reissom;

* Bij latere annulering geldt 100% van de reissom.

 

EXTRA INFORMATIE:

Bedden: Als u een kamer reserveert waar plaatsing van een extra bed voor de derde en eventueel vierde persoon mogelijk is, kan dit extra bed een bed, opklapbed, divanbed of slaapbank zijn. Een extra bed gaat ten koste van de leefruimte. 

Bouwactiviteiten: De vraag naar de populaire vakantiebestemmingen neemt toe. Om deze reden wordt er ter plaatse nog steeds gebouwd, nieuwe wegen worden aangelegd etc. Vaak worden deze initiatieven ontplooid door plaatselijke overheden of andere accommodatieverschaffers waarmee wij geen contract hebben en waarop wij dus geen enkele invloed kunnen uitoefenen. Overlast door bouwactiviteiten kan dan ook niet helemaal worden uitgesloten.

Na boeking opgeven: In de tekst treft u soms een aantal zaken aan die na boeking opgegeven dienen te worden, zodat de accommodatieverschaffer al voor uw komst hiervan op de hoogte is. Deze zaken dienen direct na uw boeking aan ons doorgegeven te worden. Bijvoorbeeld een huisdier of een babybed.

Classificatie:
Wij publiceren in de meeste gevallen de classificatie zoals die in het betreffende land gehanteerd wordt. Echter, elk land hanteert een eigen categoriesysteem en deze zijn dus niet onderling vergelijkbaar. 
***** luxe
**** 1e klas
*** middenklasse
** toeristenklasse
Soms wordt door ons gewerkt met halve sterren, bv. ***1/2. Dit wil zeggen dat wij de accommodatie beter vinden dan middenklasse, doch niet goed genoeg voor 1e klas.

In geval van appartementen is een classificatie niet gebruikelijk. Hiervoor hanteren wij zelf een classificatie van 1* tot 5*. De sterren worden gegeven voor o.a. aantal m2, moderne inrichting en apparatuur, faciliteiten en keukeninrichting. 

Extra kosten ter plaatse: Deze kosten betreffen veelal eindschoonmaak (bij appartementen/bungalows), toeristenbelasting, kluisjes etc. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden indien deze tussentijds gewijzigd worden. De genoemde kosten dienen ter plaatse direct te worden verrekend bij aankomst of voor vertrek, als onderdeel van een overeenkomst tussen cliënt en plaatselijke onderneming. U treft hier ook informatie aan of u eventueel dekbedovertrekken, lakens, slopen, hand- en theedoeken moet meenemen (bij appartementen/bungalows).

Faciliteiten gratis of niet gratis: Wij vermelden in onze publicatie soms prijzen van sportfaciliteiten, sauna, zwembaden en andere faciliteiten van een accommodatie of in de omgeving. Dit houdt niet in dat de overige faciliteiten zoals minibar, gebruik van spelletjes of TV-kanalen, discotheek e.d. gratis zijn, tenzij wij dit uitdrukkelijk vermelden. Waar dit niet vermeld is, was dit op het moment van publicatie niet bekend. Verder is het gebruik van een zwembad, glijbanen, sauna en andere faciliteiten vaak gebonden aan openingstijden/dagen. Deze verneemt u ter plaatse.

Huisdier: Of uw huisdier al dan niet welkom is, leest u in de tekst onder goed om te weten. U dient er rekening mee te houden dat het huisdier soms alleen op de kamer en niet in de openbare ruimtes van de accommodatie welkom zijn. De kosten die ter plaatse voldaan moeten worden, staan hierbij aangegeven. 

Kamers: Minimale bezetting: 4-persoonskamer (3-4 pers.). Indien u deze of soortgelijke beschrijving tegenkomt, betekent dit dat voor dit kamertype een minimale bezetting geldt, in dit geval van 3 personen. Een verblijf voor 2 personen kan niet worden geaccepteerd.

Linnengoed bij appartementen/bungalows: Een tip, neemt u wat hand- en theedoeken mee, zelfs als huishoudlinnen is inbegrepen. Als in de tekst staat dat u ter plaatse bed- en huishoudlinnen kunt huren, is het verstandig dit reeds bij de reservering op te geven. Soms bent u verplicht ter plaatse het bedlinnen te huren, ook dit vermelden wij in de tekst. Doorgaans is de prijs per week (extra set bij langer verblijf). Indien in de beschrijving staat vermeld dat het linnengoed eenmaal per week wordt verwisseld, dan betekent dit dat aan het einde van de week het linnengoed verschoond wordt. Blijft u slechts een week dan wordt er dus tijdens uw verblijf geen linnengoed verwisseld.

Maaltijden:
Bij logies/ontbijt begint de verzorging op de dag na aankomst en eindigt op de dag van vertrek met ontbijt. Bij half- en volpension begint de verzorging met het diner op de aankomstdag en eindigt op de vertrekdag altijd met het ontbijt. Koffie, drankjes (behalve koffie en thee bij het ontbijt) zijn niet standaard bij de prijs inbegrepen. Bij All Inclusive start de verzorging in veel accommodaties vanaf het moment dat u bent ingecheckt en eindigt de verzorging op het moment dat u uitcheckt. Dit is echter niet altijd het geval en begint uw verzorging vanaf het einde van de middag of vanaf het diner op de eerste avond.

Sommige accommodaties staan het toe dat u voor of na het uitchecken van alle faciliteiten en verzorging gebruik mag maken. Andere accommodaties berekenen hier kosten voor of staan het niet toe.
Indien u door late aankomst op de bestemming een van de maaltijden en/of andere verzorging, zoals bv. drankjes bij een All Inclusive verblijf, mist is hiervoor geen restitutie mogelijk. 
Indien er melding wordt gemaakt van een keuzemenu kan dit ook inhouden dat u alleen een keuze wordt aangeboden bij het hoofdgerecht. 

Vertraging bij aankomst: Indien u door welke oorzaak dan ook met veel vertraging op uw vakantiebestemming arriveert (bv. na 20.00 uur), dient u zelf telefonisch de accommodatie op de hoogte brengen van uw verlate aankomst. Het kan zijn dat de receptie vanaf het aangegeven tijdstip gesloten is. Indien u later arriveert dan de gereserveerde dag van aankomst of eerder vertrekt dan de oorspronkelijk geboekte vertrekdag, ontstaat geen recht op restitutie van de niet gebruikte dagen van de accommodatie of niet gebruikte maaltijden. Let wel, het is niet altijd mogelijk om een dag later aan te komen. Wanneer dit bv. een zon- of feestdag is, kan de receptie gesloten zijn. 

Voor- en naseizoen: Tijdens het voor- en naseizoen is het mogelijk dat bepaalde genoemde faciliteiten niet beschikbaar zijn, ook in combinatie met een gratis voordeelkaart. Denkt u hierbij aan een locaal animatieprogramma, bergliften, excursies, musea, etc. Indien u zeker wilt zijn van seizoenstijden, vragen we dit graag voor u na.

Stichting Garantiefonds Reisgelden:
Ons bedrijf is aangesloten bij SGR. Alle in deze reisgids aangeboden reizen vallen daarom onder de Garantieregeling van de SGR. Deze regeling houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als Berg en Meer Alpenvakanties door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor een volledig overzicht van uw rechten verwijzen wij u naar de Garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).